BODRUM’19
gezi

BÜSAS’lının dönem başlamadan ara tatil için gün saymaya başlamasının güzide sebebi, çoğumuzun su altıyla ilk kez tanıştığı Bodrum için geri sayım bitip 17 Aralık geldiğinde tecrübelisi tecrübesizi hepimiz, tam vaktinde tam yerindeydik: Malzo’da! Önümüzdeki keyifli günlerin ve kış güneşinin verdiği enerjiyle “hık, mık” demeden kompresöründen tüpüne, BC’sinden regülatörüne, dalış için ihtiyacımız olan her şeyi otobüsümüze yükleyip yola çıkıyoruz. Gerek muhabbet gerek sorularla birbirimizi yakından tanıdığımız yolculuk bittiğinde henüz Bodrum’da gün doğmamış…

Gezinin ilk saatlerinde otobüsteki her şeyi teker teker Bodrum Malzo’muza taşıdıktan sonra odalara yerleşmek için bir mola verip, 9’da tekrar buluşmak üzere ayrılıyoruz. Tüm işler bittiğinde geriye yol yorgunluğunu atmak, Bodrum’u gezmek ve geçireceğimiz keyifli haftaya kendimizi hazırlamak için koca bir gün kalıyor. Bodrum Kalesi restorasyonu devam ettiğinden Bodrum’un ilgi çekici başka bir müzesi, Zeki Müren Müzesi’ne 2 yıldızlarımızdan Şevval önderliğinde gerçekleşen geziyle beraber hafta boyunca devam edecek etkinlikler de başlıyor.

Saatler 17.30’u gösterdiğinde buluşma yerimiz yine Malzo: Bu defa çok daha ulvi bir görev -tüp ve kompresör eğitimi için! 2 yıldızlar ilk dalış gününün tüplerini basarken 3 yıldızlarımız da yeni üyelerimize ilerleyen günlerde basacakları tüplerin eğitimini veriyor. Akşam yemeğinin ardından yapılan Gezi ve Canlılar derslerinin bitişi ve boyunlukların da dağıtımıyla beraber ilk dalış gününe hazırız! Tabii günü sonlandırmadan önce son bir durağımız daha var -Cafe pi!

Veeee 19 Ocak! Bodrum Gezisinin ilk dalış gününde rotamız berrak deniziyle neşemizi yerine getiren dalış bölgesini, Kaçakçı’yı gösteriyor. 8.30’da yine oradayız, Malzo’dayız… Akşamdan basılan tüpleri de teknemize taşıdıktan sonra yola çıkıyoruz. Espritüel 3 yıldızımız Yiğit’in amirliğinde başlayan mis gibi gün adeta yazdan kalma… Yeni dalıcılarımız eğitimlerini tamamlarken geriye kalan tecrübeli dalıcılar da Kaçakçı’nın tadını çıkarmak için kebaplarını gerçekleştiriyor ve su altıyla özlem giderenler ile ilk kez tanışanlar beraber, aynı heyecan ve keyifle karaya dönüyoruz. Tüpleri basmak üzere malzoya götürürken tek düşündüğümüz ve konuştuğumuz su altında geçirdiğimiz dakikalar… Muhabbetimizi akşam yemeğinin ardından Bodrum’un ünlü isimlerinden Dj Berna Öztürk’ün sahne aldığı Kule Rock Bar’a taşıyoruz.

2. gün tıpkı ilk gün gibi, hava kusursuz, bölge daha da kusursuz: Paçoz! Amirimiz İlayda’nın enerjisiyle ortalığı yakıp kavurduğu bölgede bir de uçak batığı göreceğine inanamıyor insan! Ancak dünyada hiçbir şey bu kadar kusursuz olamaz diyenler, haklılar… İlk iki grup dalışlarını gerçekleştirirken teknedekiler rüzgârın ve dalgaların etkisiyle hafif hafif sallanmaya başlıyor… Hava tarafından kandırıldığımızı işte o zaman anlıyoruz. Üçüncü gruplar sudayken kopan zincirin üstesinden soğukkanlılık ve seferberlikle gelmemizin ardından başka seçeneğimiz olmadığı için dördüncü grupların dalışını iptal edip karaya dönüyoruz. Yaşananlar günlerce anlatılacak tatlı anılar olarak, tıpkı fırtınada bıraktığımız şamandıra gibi arkamızda kalıyor. Bunların üstüne, BÜSAS’lının enerjisinin bitmediğini, günü Eskici’de noktalarken cümle aleme gösteriyoruz.

WhatsApp Image 2019-04-06 at 19.37.49

Arda’nın amir olması yetmezmiş gibi bir de Bodrum’un en güzel bölgelerinden birine, Büyük Reef’e gidiyor olmak herkese inanılmaz bir enerji veriyor ve akşamdan bastığımız tüpleri tekneye her zamankinden daha hızlı taşıyarak gezimizin 3. gününü başlatıyoruz! Fırtınanın yaklaştığını önceden fark eden tecrübeli ekibimiz, dört grup dalışını üçe düşürerek kimsenin dalmadan karaya dönmeyeceğini garantiliyor. Tekrar yaşadığımız zincir hadisesini de yaşadıklarımızdan ne kadar iyi ders çıkardığımızı gösterircesine hemencecik çözüp günü bitiriyoruz. Otele taşıdığımız tüpleri bastığımız nöbetler bittikten sonra fırtınalı günlerin vazgeçilmezi Eskici’ye gidiyoruz.

Gezinin dördüncü günü deniz sütliman… Işıl amir olduğundan mı, Bodrum yaşattığı iki gün için özür dilemek istediğinden mi bilinmez, sıcacık bir hava var. Rotamız ise doyamayanlar için -Büyük Reef! Sorunsuz geçen nadide günde dalış bölgesinin tadını çıkaran bizler, mutluluğumuz daim olsun diye bir de kulüp fotoğrafı çektirip karaya dönüyoruz. Yemekten sonra kulübümüz efsanesi, dergimiz d e r i n’in ve Serbest Dalış Kursunun sunumu var. Akşamına ise bağımlılık yapan Eskici’deyiz. Eskici’ye de dalışlara da doyamıyoruz…

WhatsApp Image 2019-04-06 at 19.16.18

Ve o gün geliyor… İlk gezinin son günü… Deniz, gidecek dalıcılarımızın haberini almış olacak, üzüntüden köpürüyor… Bendeniz, Hazal, amirliğimle sıkıntılı havayı dağıtmak için mükemmel haberi veriyorum: Dalış için Fener’e gidiyoruz! Bir gün öncesinden beklediğimiz fırtına sebebiyle hiç risk almayıp dörtten üçe düşürdüğümüz gruplardaki dalıcılarımız, dalışlarının gezinin son dalışı olduğunu bildiklerinden her zamankinden daha çok eğleniyorlar. Ve işte, her güzel şey gibi Bodrum’un ilk gezisi de sona eriyor. Su altıyla büyülenen yeni dalıcılarımızı tüm güzel anılarıyla evlerine uğurluyoruz.

Onların eksikliğinde Bodrum neşesini kaybetse de, onlarsız ne otelin ne teknenin tadı olmasa da, yapacak bir şey yok diyor ve soluğu Büyük Reef’te alıyoruz! Keyifli dalışların akşamında geleneksel ara gün yemeğimizi de gerçekleştirip otele dönüyor, ertesi gün gelecek yeni 1 yıldızlarımızı beklemeye başlıyoruz…

WhatsApp Image 2019-04-06 at 19.35.11

İkinci gezinin ilk günü! Yeni gelen BÜSAS’lılar odalarına yerleşip Bodrum’un tadını çıkarırken, bir haftadır Bodrum’da olan bizler de yeni gelmiş gibi heyecanlıyız. İlk gezide olduğu gibi tüp ve kompresör eğitimi, ardından da Gezi ve Canlılar dersleri tamamlanıyor. Gece yağan çılgın doluya aldırmadan, BÜSAS’lı dediğin durmaz diyerek soluğu Bodrum’un en eski barı Veli’de alıyoruz. 8.30’da Malzo’da buluşmak üzere ayrılıp ertesi günkü dalışın heyecanıyla uyuyoruz…

İlk dalış günü, hava pek iç açıcı değil, inanılmaz bir rüzgâr var. Malzo buluşma saati 10.45’e erteleniyor, umudumuzu henüz kaybetmemişken o haber geliyor… Dalış ne yazık ki kötü hava şartları sebebiyle iptal! Daha dört dalış günü olduğunu düşünerek kendimizi rahatlatıp Paintball oynamaya Funtown’a gidiyoruz! Akşam ise Kule Rock Bar’daki “chill”in ardından Churchill’e geçip denize karşı eğleniyoruz.

WhatsApp Image 2019-04-06 at 19.38.37

Ve yeni dalıcılarımızın su altıyla tanışabildiği o gün geliyor! Elif’in amir olacağı haberi Paçoz’a bizden önce gitmiş olacak, önceki günkü fırtınadan eser yok. Teknemizin biraz gecikerek gelmesi nazar boncuğumuz oluyor ve eğitim dalışları sıkıntısız şekilde tamamlanıyor. Akşam soluğu Eskici’de alıyoruz. İlk gezinin vazgeçilmezi Eskici, ikinci gezinin de göz bebeği olacak gibi.

Gezimizin üçüncü gününde iki amirimiz var: Eda ve Tuğçe. Bu güzide bölgeye dalmayan kimse kalmasın diye rotamızı yeniden Büyük Reef’e çeviriyoruz. Keyifli günün akşamı d e r i n ve Serbest Dalış Kursu sunumlarının ardından Bodrum gecelerine gerçekleştirdiğimiz dalışla noktalanıyor. Sabah 8’de Malzo’da buluşmak üzere odalarımıza çekiliyoruz.

Kahvaltıda o haber geliyor, kaptanların uyarıları üzerine fırtına sebebiyle bir dalış günümüz daha iptal oluyor… Keyiflerimizi kaçırmıyoruz, bir kısmımız Bodrum’un en güzel otellerinden ISIS’e gidip kapalı havuz, sauna, hamam ve fitness’ın keyfini çıkarırken geriye kalanlar da otelde “Ölümlü Dünya” isimli filmi izliyor.

WhatsApp Image 2019-04-06 at 19.37.49 (1)

Gezinin son gününden önceki gece, biriken tüm enerjimizi atmak için Cafe pi’ye gidiyoruz. Eğlenceye doyamayıp geçtiğimiz Eskici’de tatsız haber yine geliyor, gezinin son dalış günü de fırtına yüzünden iptal. Sağlık olsun, daha önümüzde ne geziler var diyerek dalışın iptal olacağını bilmenin lüksüyle eğlencenin sınırlarını zorluyoruz!

Son gün saatler 15.00’ı gösterdiğinde teknedeyiz, bu defa veda etmek için… Biriktirdiğimiz anıların güzelliği sayesinde, bahar gezisinin geri sayımı daha otobüsü yüklerken başlıyor. 20.15’te rotamız bu kez İstanbul’a dönüyor. Geçirdiğimiz dolu dolu günlerin yorgunluğu sağ olsun, otobüsün koltukları yumuşacık, gözümüzü açtığımızda hava hala karanlık ancak yolculuk bitmiş -İstanbul’dayız! Vedanın verdiği hüzünle otobüsü boşaltıp Malzo’yu tastamam yaparak saat sekizde geziyi noktalıyoruz. Şimdi sırada Bahar Gezisi var!